סמרטה מסבירים למה קיבוצניקים רבים בונים נכסים דיגיטליים

החיים בקיבוץ תמיד היו קשורים לחיים משותפים‚ משאבים משותפים וכלכלות ממוקדות חקלאות. עם זאת‚ בשנים האחרונות החלו יזמים רבים מהקיבוצים להסתכל מעבר לתעשיות המסורתיות ולחקור את המרחב של נכסים הדיגיטליים. לדברי סמרטה (חברת ניהול נכסים דיגיטליים)‚ המעבר אל נכסים דיגיטליים מושך במיוחד את מי שמתגורר בקיבוצים בשל הגמישות והפוטנציאל גדילה של מיזמים דיגיטליים. בניגוד לעסקים פיזיים‚ נכסים דיגיטליים מאפשרים ליזמים בקיבוצים להתחבר לקהל רחב יותר מבלי לעזוב את הקהילה שלהם.

סמרטה דה מרקר כתבה אחרונה
תוכן עניינים

אחת הסיבות העיקריות לזה שיזמים בקיבוצים נמשכים לעולם של נכסים דיגיטליים‚ לדברי סמרטה‚ היא היכולת להפעיל עסק ללא צורך בתשתית פיזית מהותית. עסקים בקיבוצים עסקו בעבר בעיקר בחקלאות או בייצור מקומי‚ אבל נכסים דיגיטליים מאפשרים ליזמים לחרוג מהגבולות האלה. משמעות החופש הזה היא שאדם שמתגורר בקיבוץ יכול לנהל ולהצמיח את הנכסים הדיגיטליים שלו בקנה מידה עולמי תוך שמירה על אורח החיים וערכי הקהילה שלו.

נכסים דיגיטליים כאלטרנטיבה בעלות נמוכה ובתגמול גבוה

סיבה מרכזית נוספת לזה שסמרטה רואים עניין מוגבר בנכסים דיגיטליים בקרב יזמים בקיבוצים היא עלות הכניסה הנמוכה יחסית לעסקים מסורתיים. הצורך בהשקעה הונית משמעותית מצטמצם משמעותית כשבוחרים נכסים דיגיטליים‚ לכן מדובר באופציה אטרקטיבית עבור יחידים וקהילות הפועלים על משאבים קולקטיביים. לתושבי קיבוצים יש חופש כלכלי מוגבל‚ כך שהיכולת להתחיל בקטן ולגדול לאורך זמן מהווה יתרון משמעותי. לא מזמן פורסמה כתבה שבה סמרטה מציינים שהחלופה הזולה הזאת למודלים עסקיים מסורתיים מאפשרת ליזמים בקיבוצים להתנסות באסטרטגיות דיגיטליות שונות ללא סיכון להפסד כספי גדול.

סמרטה מדגישים כי ליכולת הסקיילינג של נכסים דיגיטליים יש תפקיד חשוב בביקוש שיש להם. יזמים בקיבוצים יכולים לפתח פלטפורמות מקוונות‚ מוצרים דיגיטליים או מיזמי מסחר אלקטרוני ולהגדיל אותם לפי הצורך. פוטנציאל הסקיילינג מגדיל תואם את הפילוסופיה הקיבוצית של הצלחה משותפת. עם נכסים דיגיטליים‚ היזמים האלה מסוגלים להצמיח את העסקים באופן אקספוננציאלי תוך שיתוף התגמולים עם הקהילה שלהם‚ שזה בהחלט תרחיש של win-win.

הגעה לקהל גלובלי מתוך קהילה מקומית

סמרטה מדגישים את העובדה שנכסים דיגיטליים נותנים ליזמים בקיבוצים את היכולת להגיע לקהל עולמי‚ תוך שהם עדיין נטועים עמוק בקהילות המקומיות. האיזון הזה של מקומי וגלובלי הוא אחד הגורמים המניעים מאחורי העניין שיש בנכסים הדיגיטליים בקיבוצים. יזמים מסוגלים לעבוד עם לקוחות בינלאומיים‚ למכור מוצרים ברחבי העולם‚ או לספק שירותים דיגיטליים מהנוחות של הקיבוץ שלהם. זה אטרקטיבי במיוחד לדורות צעירים‚ שמכירים יותר את הטכנולוגיות הדיגיטליות ולהוטים להביא את השאיפות היזמיות להיקף רחב יותר.

סמרטה מציינים שהקיבוצים תמיד העריכו חינוך ושיתוף ידע‚ מה שהופך את היזמות הדיגיטלית להתאמה טבעית לסביבה הזאת. עם גישה למשאבים גלובליים‚ יזמים בקיבוצים יכולים לנצל את ההזדמנויות האלה מהבית שלהם.

תמיכה בקהילה

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שסמרטה מדגישים הוא תפקידה של התמיכה הקהילתית בהצלחת הנכסים הדיגיטליים בקיבוצים. האופי הקהילתי של הקיבוצים מעודד שיתוף פעולה וסביבה שיתופית שמתאימים ליזמות דיגיטלית. יזמים בקיבוצים מסוגלים לחלוק רעיונות‚ משאבים ואפילו רווחים עם שכניהם וליצור מערכת תמיכה חזקה שמשפרת את יכולתם להצליח בעולם הדיגיטלי. סמרטה מציינים שתחושת הקהילה הזאת‚ בשילוב עם האוטונומיה של ניהול הנכסים הדיגיטליים‚ יוצרת מודל עסקי ייחודי שמשלב מסורת עם חדשנות.

הקיבוצים הם חלוצים בתחום החיים השיתופיים והנכסים הדיגיטליים מאפשרים לקחת את רוח שיתוף הפעולה הזאת לעולם העסקים המודרני. סמרטה מסבירים שהלך הרוח השיתופי של קיבוץ מתאים לאופי השיתופי של הכלכלה הדיגיטלית‚ שבה יזמים עובדים יחד מעבר לגבולות כדי ליצור הזדמנויות חדשות. 

לסיכום

סמרטה הבחינו שיזמים בקיבוצים נמשכים יותר ויותר לנכסים דיגיטליים בגלל העלות הנמוכה והיכולת לעשות סקיילינג‚ בשילוב עם היכולת להישאר מושרשים בקהילות תוך גישה לשווקים גלובליים. עם תמיכת הקהילה והכלים שמציעות חברות כמו סמרטה‚ יזמים בקיבוצים מצליחים לעשות את מה שהם לא יכלו בעבר הלא רחוק אפילו לחלום שיהיה אפשרי עבורם.

דילוג לתוכן