צילום: איציק גליק בעיצומו של הוויכוח המלבב בין מירי רגב לבוגי יעלון בנוגע לעתידה של גלגלצ, קיבלתי דוא"ל עם קישור ליוטיוב, שהזמין להקשיב להרכב משובח של קיבוצניק מחצור, ושותפים. קשה שלא להתערב בדיון הנמוך שמתנהל בימים אלה לגבי גלגלצ ולקשר הישיר והבוטה שלו - דווקא בהקשר של ביקורת מוזיקה.

עוד על תרבות ואמנות בקיבוצים:
שפיים: מהכת של גואל רצון להצגת היחיד "שייכת"
בית יגאל אלון בגנוסר: הגלריה לאמנות תיסגר
אנסמבל חביבתי: הרכב מוזיקלי תוצרת סמר

מה הסיכוי שמי מכם ישמע על "אמיר גבריאל והשותפים", אם אף לא אחד משיריהם נכנס לפלייליסט המקודש של התחנה הכי מושמעת והכי לא רלוונטית בישראל? מה הסיכוי שתתאמצו לפתוח את יוטיוב כדי להקשיב למשהו מהיצירה הייחודית של ההרכב הזה?



הסיכוי היחידי של היצירה המקורית, הסיכוי להתפרנס ממוזיקה, לצבור קהל להופעות - הוא השמעה בתחנות הרדיו. כאשר זה לא קורה, וכשרשימת ההשמעות כל כך מצומצמת וממודרת ולא מוצלחת בעליל - נעלמים יוצרים צעירים, ואנחנו המפסידים העיקריים.

אז, הנה, נסו להזמין את אמיר גבריאל והשותפים לפאב המקומי, למופע אינטימי של רוק רך, מעניין, מקורי, חושפני. הלהקה, שהוקמה כבר לפני חמש שנים, זכתה במענקי תמיכה של אקו"ם, הקליטה אלבום מצוין בשם "אתמול כאן ומחר", ובימים אלה עובדת על אלבום שני. להרכב שותפים אמיר גבריאל בשירה, גל זילברמן בצ'לו, ניר גונן בבס, רונן רוזנברג בגיטרה, וליאור חי בתופים.

ברשת ניתן למצוא עוד כמה ביקורות, כמו כמובן מצבור גדול של שיריהם ביוטיוב.

לכן, כדי שלא תחשבו שזו דעת יחיד, אני שמח לפרגן כאן: "אלבום בכורה מוצלח,
חובבי רוק ירגישו בבית", כתב גיא בניוביץ' ב"כלכליסט". "מדובר באיכויות של יצירה וביצוע", נכתב בבלוג של יובל אראל. "גבריאל עולה לבימה ומסובב אותה על אצבעו הקטנה...", כתבה לורן מילק באתר "חבית הדגים". "הם פשוט מעולים", קבעה סי היימן, ברדיו "88FM". "הגיע הזמן שיקבלו הכרה", סיכם את השורה התחתונה לאון פלדמן, ב"קול הקמפוס".