ביום רביעי (20.7), יצא לדרכו קמפיין מקיף לעידוד צריכת סמים קלים בקרב בני נוער וילדים צעירים. מסע הפרסום יכלול כרזות, אריזות, שלטי רחוב וחוברות צבעוניות. על כל אלה תופיע דמותם של "חתולי רחוב", המייצגים מצד אחד חיה רכה וחביבה ומצד שני יצור לילי פראי ומסוכן.

בואו להצטרף לעמוד של "ידיעות הקיבוץ" בפייסבוק

המיזם יוצא הדופן ייקרא, בפשטות, "סוטול", ויקרא לילדים לצרוך ריטלין וגראס בפיצוציות ובחנויות הקרובות למקום מגוריהם. זה נשמע מופרך והזוי? תלוי את מי שואלים. מני משה (בן 29, מקיבוץ גבעת עוז), בוגר בית הספר לתקשורת חזותית "גורן" שבמכללת עמק יזרעאל, יצר את הפרויקט יוצא הדופן כעבודת גמר לקראת קבלת תואר בוגר בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית. משה, אם עוד לא ירדתם לסוף דעתו, יצר כאן מסע פרסום בשיטת "הפוך על הפוך", שנועד בתת-הטקסט שלו להרתיע מפני חשיפת ילדים לסמים קלים שיהפכו עם הזמן לסמים קשים ומסוכנים בהרבה.

"באתי להציג את האבסורד שבקמפיין פרסומי כזה, את העולם בו אנו חיים, ומה היה קורה אם הסמים הקלים היו מאושרים לפרסום ולהפצה חופשית בחנויות ובבתי המרקחת בערים הגדולות", מסביר מני.
"ברור שאני מתנגד למכירת סמים קלים לילדים ובכלל, אלא אם כן מדובר במשהו רפואי, אבל ידוע לכולנו שלעיתים האיסור הגורף דווקא מעודד להתנסות. כמו עם סיגריות ואלכוהול, או אפילו דריכה על הדשא".

מנחי פרויקט הגמר, עליו עבדת במהלך השנה, לא ניסו למנוע ממך לעסוק בתחום כל כך רגיש שיכול היה גם להשתמע כפשוטו - עידוד לצריכת סמים קלים על ידי ילדים?
מני משה: "תמיד יש הסתייגויות, אבל הלכו איתי ועם העבודה עד הסוף. גם הם הבינו שצריך לצעוק כדי שהדברים יישמעו ויחלחלו. ככה זה בעולם הפרסום והשיווק. הזעזוע מביא לשינוי. אני לא חושב שאני נועז יותר מאחרים. זה רק הנושא הטעון שמצליח לעורר תגובות לכאן ולכאן".

תערוכת הבוגרים תיפתח, כאמור, בתאריך 20.7, בשעה 19:30, ותינעל בתאריך 8.8.