"בעקבות צלם" היא תערוכה ייחודית שמציגים סטודנטים בשנה ב' מהמחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה. במסגרת קורס לצילום בן זמננו, בהנחיית תמר סצמסקי, בחרו הסטודנטים בצלמים מרכזיים מהארץ ומהעולם, ובמהלך השנה חקרו לעומק את יצירתם, הן מבחינת נושאי הצילום והן מבחינת ההיבטים הטכניים ומאפייני התקופה. המחקר הוביל לעבודה של כל סטודנט, שהושפעה מעבודתו של הצלם הנבחר אך התפתחה לכיוון אישי.

בואו להצטרף לעמוד של "ידיעות הקיבוץ" בפייסבוק

במהלך העבודה הכירו הסטודנטים שורה של צלמים מרכזיים שעבודתם משמעותית להבנת זרמים בצילום, להיכרות עם התפתחויות סגנוניות וטכנולוגיות ולהבנת ציוני דרך מרכזיים בהיסטוריה של הצילום. חלק מהסטודנטים אף יצרו קשר עם הצלמים הנבחרים, ואלה התעניינו מאוד בפרשנות האישית שניתנה לעבודתם. הסטודנטים בחרו צלמים העוסקים בתחומים שונים: צילום עיתונות, צילומי חטף, תיעוד חברתי, תיעוד אישי, וגם צילום מבוים. נבחרו צלמים שעבדו בתקופות שונות החל משנות השישים ועד ימינו, אמנים בינלאומיים מכל העולם וישראלים החיים ועובדים בארץ.

בעקבות צלם. צילום של ליאור חורש

התערוכה תוצג בארבעה מחזורים בני כשבועיים, בגלריה ע"ש מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה. בין משתתפי הסבב הראשון שני קיבוצניקים. עמרי קרן (חצרים) עבד בעקבות הצלם גסטון צבי איצקוביץ, בעבודתו "התנחלות", בה הוא מציג את תרבות ההתנחלות דרך אופי הבנייה והשפעתה על הנוף בו היא "מתרחשת", בשילוב מספר פורטרטים. הוא בחר ביישוב שומריה שבנגב, שהחל את דרכו כקיבוץ של "השומר הצעיר" בשנות השמונים ובשנת 2005 הפך לביתם החדש של מפוני עצמונה ויישובים נוספים, ובעצם הפך ליישוב בו חיים אנשים שהיו מתנחלים, אך אינו התנחלות. בעבודתו מנסה קרן לחקור את ההבדלים בנוף הנגוע הנוצר על ידי אוכלוסייה דומה לזו שבחן איצקוביץ, אך כעת בסיטואציה חדשה ושונה.

ליאור חורש (עברון) בחר בעדי נס, צלם ישראלי העוסק בתכנים אישיים, קולקטיבים-לאומיים ואוניברסליים באמצעות בימוי וצילום קפדניים של סצנות אנושיות עם זיקה ברורה לתולדות האמנות והצילום, לסיפורי התנ"ך ולאגדות המיתולוגיה היוונית. חורש החליט לבדוק בעבודתו את נושא "המשפחה" בעידן הפוסט-מודרני; והאם ל"פרה הקדושה" האחרונה, שנשחטה על מזבח הכסף, ההצלחה והחופש - יש סיכוי לשרוד, ומה צופן לה העתיד.

נעילה: מחר, 18.5.