התוכנית האמנותית של תזמורת נתניה-הקאמרית הקיבוצית קורצת ומפתה גם לאנשים כמוני, שלא גדלו על מוזיקה קלאסית, שלא מתמצאים, שלא מבינים; והיא מנסה להפוך את המוזיקה הקלאסית למשהו יותר קל לעיכול, פחות מאיים. פיתוי וקריצה - כן, אבל לא חנופה ולא ירידה ברמה. על כך יעידו גם המנויים הוותיקים, השומרים על נאמנות לתזמורת במשך השנים.

הקונצרט הנוכחי, "תמונות בתערוכה", מציע כאילו "שניים במחיר אחד" - קונצרט ותערוכה. המוזיקה מלווה בדברי הנחיה של אירנה פרידלנד, מוזיקאית ומרצה העוסקת בקשר בין צליל לצבע. אחרי פתיחה קצרה עם "מבוא ואלגרו לנבל ותזמורת" מאת ראוול, מספרת לנו פרידלנד (בטון מעט פדגוגי) על הקשר בין מוזיקה וציור. מלווה במצגת של ציורים וטקסט היא מדגימה את הקשר בין דביסי ורספיגי לבין אמנים אימפרסיוניסטים כדוגמת מונה. התזמורת ממשיכה עם "אחר הצהריים של פאון" מאת דביסי ועם "שלוש תמונות של בוטיצ'לי" של רספיגי, כשברקע מוקרנים, ובכן, ציוריו של בוטיצ'לי... האביב תמיד היה העונה האהובה עלי, וגם פרק זה ביצירה מתעלה, לטעמי, על חלקיה האחרים.

החלק השני של הקונצרט מביא את היצירה על שמה קרוי הערב כולו, "תמונות בתערוכה" מאת מוסורגסקי, בהופעת בכורה עם התזמור החדש של אריה לבנון. ברקע מוקרנים ציוריו של ויקטור אלכסנדרוביץ' הרטמן, שמותו הפתאומי ועבודותיו היו ההשראה לחברו המלחין. יצירה זו, שנכתבה לקראת סוף המאה ה-19 על ידי מוסורגסקי המטורף והאלכוהוליסט, היא הדובדבן של קונצרט זה, וגם המנצח הרומני, כריסטיאן אורושאנו, מביא את עבודת ניצוחו-ריקודו לשיא ויזואלי ברגעי השיא המוזיקליים.

הקונצרטים הבאים של "תמונות בתערוכה": 22.1 בגבעת-ברנר, 23.1 בבית גבריאל בכנרת, 27.1 בנתניה ו-29.1 בעין-החורש. בסדרת הקונצרטים הבאה (בין התאריכים 12-19 בפברואר) - "מבאך עד פיאצולה", תארח התזמורת את אמן האקורדיון הצרפתי רישארד גליאנו, בהופעה שמבטיחה "נגינה מסעירת נפש".