פריחת הדובדבן מכונה ביפנית מדוברת "סאקורה". בשם זה נקראת גם תערוכתה של האמנית הצעירה לילך בר-עמי, שמוצגת בגלריית "המשרד" בתל-אביב (אוצרת: רחל סוקמן).

בר-עמי, בת קיבוץ חניתה, מציירת ויוצרת הכלאה עוצרת נשימה בין נופים "יפניים" פסטורליים לבין מראות ישראליים טיפוסיים המתאפיינים במסוקים וכלי מלחמה על קו האופק. הארי השואג של תל-חי מצוטט על רקע פריחת הדובדבן, ונערות בבגדי חג עורכות טקס כלשהו בסמוך למתגוששי קרב מגע. נופי המזרח הרחוק מהווים מעין משאת נפש לאמנית שנולדה והתבגרה בהר הגלילי יפה הנוף, אך המאוים תדיר על-ידי החיזבאללה. בסביבה המומצאת של בר-עמי מסתופפים יחדיו אנשי משמר המלכה, אחיות בלבן, חוזה המדינה, פועלים רכונים על ערוגות הירק, ונמרים/גמלים שנטמעים בנוף כאילו היה תבנית מולדתם.

לילך בר-עמי מרבה לעסוק בשבלונות נייר המשכפלות את הדימוי שוב ושוב. האורנמנטים שלה מצוירים ביד ענוגה ובסבלנות סיזיפית המדמה עמלנות נשית. העבודות הגדושות עד להתפקע מצריכות התבוננות ממושכת, מדיטטיבית כמעט. לא דלות חומר, לא אור ישראלי או קדרות צפונית, אלא סביבה שנוצרה במוחה של לילך והוטחה לנייר בכוח גדול.

"בר-עמי היא אמנית מקומית במובהק, ועבודותיה שואבות בבירור מסמלים ומגיבורי תרבות ישראליים", כותבת האוצרת, רחל סוקמן. "בד בבד היא מעורבת בשפת האמנות הבינלאומית ושולטת בה. התוצאה היא יצירה איכותית, מרתקת ומקורית". התערוכה תינעל ב-30.12.