אני אוהב להקשיב למרב סימן־טוב, בעיקר משום שהיא ממוללת מילים ומנגינות באינטליגנטיות שאינה שזורה במקומותינו.

נעה בחן אין-סופי. סימן טוב, צילום: ניסים יצחק

אלה שירים שלא יימצאו - אף שאין ראויים מהם - בפלייליסטים של התחנות השונות, התחנות המכתיבות לציבור את הטעם המוזיקלי שלו. היא משלבת בשיריה טקסטים בערבית, היא שרה בצרפתית ובאנגלית, ומרטיטה בבלדות פשוטות, ישירות, מרגשות.

למי שאינו מכיר, סימן־טוב - חברת קיבוץ פלמחים - היא זמרת מוכשרת, יוצרת הכותבת ומלחינה את שיריה, ועושה זאת כבר לא מעט שנים.

לפעמים, כאשר נשבר המחסום, היא בכל זאת מככבת ברדיו; לפעמים תמצא אותה מאחורי זמרות שהיא כותבת ומפיקה להן להיטים ("מלך" למירי מסיקה הוא רק דוגמית); לפעמים תראה אותה שרה עם יהודה פוליקר (איתו היא מופיעה כבר שמונה שנים); ובפעמים אחרות תתפסו אותה עם ג'קי לוי במופע הבידור המצליח "חוברל'ה" העוסק בירושלים.

כעת נדמה שסימן טוב מגיעה בשלה, נינוחה ושלמה עם המקום שלה כדי לעלות שוב על הבמה ולהופיע מול קהל, כשהיא במרכז.

מחוזקת בהרכב של חמישה נגנים - התורמים לא רק ביכולתם המופלאה בכלי הנגינה שלהם, אלא גם שירה וקולות ההופכים לא מעט משיריה לחוויה מוזיקלית מיוחדת - היא משיקה מופע חדש, המכיל את השירים שכתבה לעצמה ולאחרים, וכן שירים חדשים, לצד כאלה שעד עתה נחבאו אל הכלים, וכעת מקבלים את מלוא הבמה.

היא נעה בחן אין־סופי, ומפלרטטת עם הקהל בדיוק במינון הנכון. יש לה גם יכולת לגרום לך להאמין למה שהיא שרה, לזהות את הסיטואציה. לא פלא שמי שישבה לידי בהופעה שהתקיימה לאחרונה בצוללת הצהובה בירושלים, לא הפסיקה לדמוע.

סימן־טוב אירחה בהופעה את נמרוד לב, זמר נפלא ויוצר מוכשר היוצא אף הוא בימים אלו במופע חדש. אפשר לקוות ששיתוף הפעולה בין השניים יימשך גם במופעים הבאים של שניהם.

הופעה כמו זו, צנועה ובגובה העיניים, יכולה בקלות להגיע גם לחברים ולחברות בפאבים ובאולמות הקיבוציים. יש לה ארסנל מכובד של שירים עם מנעד נפלא - פולק ורוק נעימים לאוזן, לראש, לשכל. בקיצור, זו היתה שעה של מוזיקה נפלאה.

הפקה מוזיקלית וקלידים: גיל פלדמן. תופים: תומר לוי. כלי הקשה: יניב קרמר, גיטרות ושירה: יובל טלמור, גיטרות: גיא אנטו.

הופעות קרובות: בנובמבר בצוללת הצהובה בירושלים; בדצמבר בהר אדר; במרץ 2019 בזאפה הרצליה.