ארגון "חוויות הילדות בגן הקיבוצי" קיים בגן שמואל כינוס בנושא מצב החינוך לגל הרך בישראל שבו לקחו חלק 700 מנהלות חינוך, גננות ואנשי צוות שעובדים תחת הדרכת הארגון.

דגש על אופי הקהילה. הכינוס לאנשי החינוך, צילום: יח"צ

בכינוס פורטו הדרכים כיצד ניתן לשמר את אופי החינוך הקיבוצי שפועל כבר עשרות שנים, וכך להעניק יציבות לילדים.

אנשי החינוך שהציגו את עמדתם בכינוס התייחסו למצב התחלופה ההולכת וגוברת בכל הקשור לכוח האדם במערכות החינוך הללו, שמקשה על התנהלות במסגרות הגיל הרך. לדברי המומחים התייחסות לקויה והיעדר תשומת לב לתופעה עלולים לגרום נזק לפעוטות.

הפסיכולוגית ההתפתחותית הבכירה ד"ר רונית פלוטניק, שמשמשת כיועצת לתוכנית, הסבירה בהרצאתה איך אפשר לשמור על קביעות במציאות המשתנה, ואף להפיק ממנה יתרונות חינוכיים.

פרופ' יורם הרפז מהמכללה לחינוך בית ברל התייחס לתופעת ריבוי הזרמים החינוכיים בישראל ואמר כי "מסגרות החינוך הקיימות אינן משרתות את הצרכים, את הערכים ואת האתגרים של המאה ה-21, ולכן אנחנו עדים ליוזמות חינוכיות חסרות תקדים בהיסטוריה של החינוך".

המשבר בחינוך בגיל הרך בישראל נמצא במוקד ויכוח חברתי סוער, כשהורים לתינוקות מוטרדים מהיעדר פיקוח על המעונות ומחוסר ברצף חינוכי לילדי הגן.

ארגון "חוויות הילדות בגן הקיבוצי" מספק ייעוץ חינוכי לכ-150 יישובים (רובם קיבוצים ומושבים), ושם דגש על אופי הקהילה שבה נמצאים גני הרשת.