לפני כשנתיים נחנך בקול תרועה רמה קו רכבת העמק, המחבר בין בית שאן וחיפה דרך עפולה, מגדל העמק ויקנעם. תושבי האזור נהנו בתחילה ממספר חודשי נסיעה בחינם, ואחרי כן משנתיים של הנחה בגובה חמישים אחוזים מתעריף הנסיעה. אולם בקרוב יפוג תוקף ההטבה, ובתחילת פברואר המחירים צפויים להתייקר פי שניים.

בעוד כשבוע תסתיים תקופת ההטבה לתושבי הצפון בנסיעה ברכבת העמק. בגלבוע מובילים מאבק כנגד ההתייקרות. "זו שערורייה, נסיעה ברכב תהיה משתלמת יותר", אומר איתי בר מבית השיטה

מחיר נסיעה רגילה מבית שאן לחיפה יעלה מעשרה לעשרים שקלים. מבית שאן לתל אביב תעלה הנסיעה 39.50 שקלים. עבור תושבי הגלבוע מדובר בהכבדה משמעותית בעלויות התחבורה, והדבר גרר דרישה ציבורית להמשיך את מתן ההטבה לאנשי האזור. כחלק מהמחאה פרסם איתי בר בן ה־42 מבית השיטה פוסט הנוגע להתייקרות הצפויה, ומאז הצטרפו אלפים למחאתו.

"רכבת העמק היתה בשׂורה חשובה עבורנו, תושבי הפריפריה הרחוקה המתגוררים על גבול ירדן. לצערנו, בעוד מספר ימים המחיר צפוי לזנק במאה אחוזים. זו שערורייה. המשמעות היא שאם כיום אני משלם 39.50 שקלים על נסיעה מבית שאן לתל אביב וחזרה, בקרוב אצטרך לשלם 79 שקלים לכל אדם", כתב בזעם בר, מורה בבית הספר אורט אמירים, בעקבות הכוונה לייקר את המחירים. "אם אסע עם ילדיי במכונית פרטית למרכז ובחזרה, עלות הדלק תהיה כ־120 שקלים, בעוד שברכבת נשלם כ־300 שקלים לארבעה אנשים", אמר בכעס.

במטרה להעלות את המודעות לעניין, שלח בר את הפוסט שלו לשרים בממשלה ולראשי מועצות ועיריות בצפון. עובד נור, ראש המועצה האזורית הגלבוע, פנה בדחיפות לשר התחבורה ישראל כ"ץ במטרה לרתום את משרד התחבורה למאבק. "זה לא מקובל ואינו תואם את מדיניות שר התחבורה, המבקש לחבר את הפריפריה ולהעשיר בכך את חיי התושבים", אמר נור. "עלייה חדה במחירי התחבורה הציבורית פוגעת בתושבים רבים, מקשה עליהם לנוע בחופשיות ומנציחה פער לא מוצדק לרעת הפריפריה. לא נאמרה המילה האחרונה בנדון, ואלווה מאבק זה מקרוב כדי שהחיים שלנו בגלבוע לא ישתנו לרעה", סיכם.

מאז החלה לפעול שימשה רכבת העמק תושבים רבים מהגלבוע ומהסביבה להגעה למטרופולין חיפה. יתרה מכך, רבים נעזרים בה להגיע למרכז הארץ. יצוין כי סיום תקופת ההטבה מגיע בזמן שפעילות רכבת העמק ממילא מתקיימת בזמינות מצומצמת ובלוחות זמנים מוגבלים. במתכונת הנוכחית של הקו, לא נפתחה תחנת הרכבת שתוכננה להיבנות סמוך לצומת תל יוסף.

מטעמו של שר התחבורה כץ נמסר בתגובה: "כמי שיזם וביצע את פרויקט רכבת העמק, כנגד התנגדויות קשות ובמטרה לחבר את תושבי העמק לחיפה ולמרכז, פנה שר התחבורה והמודיעין לשר האוצר בדרישה להמשיך את ההנחה לנוסעי רכבת העמק לתקופה נוספת, מאחר שזו הוכיחה את עצמה מעל ומעבר, לתועלת היישובים ותושבי האזור".