הקלאב קאר הזה, כלי הרכב החשמלי שכל רכיביו למעט מוט ההיגוי, הבלמים ומנגנון החשמל עשויים עץ בעבודת יד ומבוססים על דגם של ג'יפ מודל 1942, הוא ככל הנראה היחיד מסוגו בעולם. ואת הכלי המיוחד הזה אפשר לראות רק בקיבוץ רמת השופט, שבו מתגורר הוגה הרעיון והנגר החובב דני טל.

דגם יחיד. טל וכלי הרכב המיוחד, צילום: עודד חכים

במשך ארבעה חודשים יצר טל בנגרייה הקטנה שהקים בין עמודי ביתו את שלדת הרכב על בסיס קלאב קאר עתיק ומשופץ, אותו רכש מחברה לרכבים חשמליים תמורת סכום זעום.

מיד עם צאתו לשבילי הקיבוץ הפך הג'יפ של טל לאטרקציה, וכולם מבקשים שיעשה להם סיבוב. טול הוא גמלאי בן 76, שרק לפני שנה יצא לגמלאות מעבודתו כאיש תכנון ופיתוח במפעל ייצור הפלטות הקלות פוליגל, שנרכש בידי כתר פלסטיק וקבע את מושבו ביקנעם ואחר כך הועבר לכרמיאל.

מאז הוא עובד בנגרייה להנאתו וגם עבור ילדי הקיבוץ הקטנים. "מרבית השנים לא עבדתי בעץ אלא עם פלסטיק, ואת הנגרייה הקטנה, אך המשוכללת, הקמתי לפני כמה שנים", הוא סיפר.

"אהבת הנגרות החלה בכיתה ג'-ד' בקיבוץ, אז היה לנו מורה שאהב אמנות והכניס לכיתה שולחן נגרות. כילד יצרתי דברים יפים, אבל אז עברנו למוסד החינוכי הרי אפרים ושם כבר לא יצרתי".

כולם בסוף יצאו וצילמו. לפני הצביעה, צילום: עודד חכים

מה עוד אתה יוצר ומייצר בנגריה שלך?

"אחד הבנים שלי מוזיקאי, ובנינו יחד תופים מעץ. בנוסף אני מדריך בגני הילדים של רמת השופט כיצד לעבוד עם עץ. אני מכין בנגרייה דגמים קטנים של חיות, מכוניות, הליקופטרים ומשאיר אותם גסים במתכוון.

"הילדים משייפים את הפינות וצובעים את העץ. אז אני לוקח את הדגמים ומוסיף להם גלגלים או רגליים להנאת הילדים והגננות".

אבל הג'יפ הוא זה שמושך את עיקר תשומת הלב בקיבוץ.

"כמובן. במהלך הבנייה היו לא מעטים שעקבו אחר ההתקדמות של שלד העץ, וכשזה עלה על הכביש בתוך הקיבוץ רבים התרשמו וצילמו את הרכב יוצא הדופן. בינתיים מדובר בדגם יחיד, לא בקו יצור, וכנראה שזה יישאר כך".